רב-טוראי

יובל שלום ז"ל

בן לשרה ומאיר שלום

נולד בכ"ח בתמוז תשי"ח, 15.07.1958

נפל בא' באב תשל"ח, 04.08.1978

בן 20 היה במותו

נפל בעת שירותו הצבאי ביחידה. הובא למנוחות בבית העלמין בהר הרצל, ירושלים.

סיפור חייו:

יובל נולד ב15.07.1958 בן לשרה ומאיר. הוא גדל והתחנך בירושלים, סיים את לימודיו היסודיים בבית הספר ע"ש הנרייטה סולד שבירושלים. לאחר מכן עבר יובל לבית הספר התיכון 'בית חינוך' שבעיר. הוא סיים את לימודיו התיכוניים במגמה ביולוגית. הוא היה תלמיד טוב, חרוץ ושקדן, הרבה להשקיע מזמנו וממרצו בלימודים וראה את פרי עמלו בהישגיו הטובים. יובל היה ספורטאי נלהב. את עתות הפנאי שלו בילה תמיד במגרש הכדורסל. הרבה להתאמן ולשחק. הוא נמנה עם שחקני קבוצת הכדורסל של בית ספרו ואחר כך התחיל לשחק במסגרת קבוצת הנוער של 'הפועל' ירושלים, שם השקיע את מרב מרצו וזמנו באימונים ובתחרויות. הוא גם עסק בלימוד עיוני של הכדורסל. הרבה לקרוא ספרים בתחום זה, רכש ידע מתוך חוברות מקצועיות ואסף מאמרים ותצלומים על שחקנים גדולים. יובל גם עסק בשחייה ובגיל עשר כבר הספיק לצלוח את הכנרת. בשנת 1975 נשלח מטעם העירייה ובית ספרו לחוץ לארץ לצורכי הסברה ועשה בגרמניה ובדנמרק חודש ימים.

יובל התגייס לצה"ל ב1976, והתנדב לשרת בסיירת "שקד". לאחר הטירונות הוצב בחיל רגלים, השלים קורס צניחה, קורס נהגי נגמ"ש ולאחריו קורס סיור. הוא היה ללוחם מן השורה הראשונה בצה"ל. חייל מעולה, מסור ונאמן. את התפקידים שהוטלו עליו מילא בדייקנות. הוא היה חבר טוב ומסור, היה רצוי ומקובל על חבריו ליחידה והם אהבוהו כאח. תמיד היה נכון לחוש לעזרת הזולת במעשה ובעצה, מעולם לא נהג במשוא פנים והכול ידעו שעל יובל אפשר לסמוך תמיד.

יחד עם חבריו השתתף במבצע "ליטני" וחש על בשרו מהי לחימה בשדה הקרב.

בתחילת 1978 הוחלט על פירוק הסיירת ופיזור חייליה ביחידות השונות בצה"ל. יובל ומרבית חבריו הוצבו בחיל האוויר.

(חלק ממכתב התנחומים שכתב מפקדו של יובל למשפחה השכולה):

"יובל היה חבר ביחידה מובחרת, אחד הלוחמים המובחרים בה. היה לוחם, אדם שקט, צנוע, בעל חיוך ביישני ויפה תואר. הוא הגיע אלינו עם חבריו מיחידה אחרת, לאחר שהקפדנו להביא ממנה את הטובים ביותר. רק לאחר אימונים קשים ומפרכים נשארו הלוחמים המעולים ויובל ביניהם. בעל תושייה רבה, בעל כושר גופני רב ודבקות במשימה".

ביום א' באב תשל"ח, 4.8.1978, נפל יובל בעת מילוי תפקידו, והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים.

יהי זכרו ברוך.

התחברות

במידה והנכם רשומים למערכת ניתן להתחבר ולהיכנס לאזורים למשתמשים רשומים בלבד

פעם ראשונה באתר? להרשמה

הרשמה ראשונית

הרשמה ראשונית

במידה והנכם חברי עמותת שלדג ניתן להירשם למערכת ולהיכנס לאזורים למשתמשים רשומים בלבד

לא מצליחים להרשם? צרו קשר בדוא"ל: [email protected]

לא מצליחים להתחבר?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

לחצו כאן

יצירת קשר עם העמותה

פרסום הטבה לחברי העמותה

חברי עמותה/ בעלי עסקים המעוניינים לפרסם הטבות ייחודיות לחברי העמותה מוזמנים למלא את הטופס ובמידה וההטבה תתקבל ותענה לכל הקריטריונים היא תפורסם באתר העמותה תוך 48 שעות.

הרשמה לניוזלטר